تحقیق راجب یکی ازاسیب های نوپدید اجتماعی اعتیاد به اینترنت
تاریخ : دو شنبه 8 اسفند 1393
نویسنده : کیمیا فانی

نقش و اهميت كارآفريني در پیش برندگی پارامترهای اقتصادی ، و سابقه درخشان كارآفرينان در توسعه بسياري از كشورها ، اهمیت حیاتی ترويج و اشاعه مفهوم كارآفريني، بسترسازي براي فرهنگ حامي كارآفريني و از همه مهمتر تربيت افراد كارآفرين را ، به خوبی نمایانگر می سازد .
اكنون در عرصه جهاني، افراد خلاق، نوآور و مبتكر به عنوان كارآفرين منشا تحولات بزرگي در زمينه هاي صنعتي، توليدي و خدماتي شده اند و از آنها نيز به عنوان قهرمانان ملي ياد مي شود. كارآفرينان با مهارتي كه در تشخيص فرصتها و موقعيتها و ايجاد حركت درجهت توسعه اين موقعيتها دارند، پيشگامان حقيقي تغيير در اقتصاد و تحولات اجتماعي به شمار می روند . 
واژه كارآفرين از كلمه Entrepreneur ( به معناي متعهد شدن) مشتق شده كه در اصل از زبان فرانسه به ديگر زبانها راه يافته است. انگليسيها سه اصطلاح با نامهاي ماجراجو، متعهد و كارفرما را در مورد كارآفرين به كار ميبردند. از نظر آنها، كارآفرين كسي است كه متعهد ميشود مخاطرههاي يك فعاليت اقتصادي را سازماندهي، اداره و تقبل كند . 
در واقع كارآفرين كسي است كه نوآوري خاص داشته باشد. اين نوآوري ميتواند در ارائه يك محصول جديد، ارائه يك خدمت جديد، در طراحي يك فرآيند نوين و يا نوآوري در رضايت مشتري و... باشد . 
كارآفرينان در واقع به تغيير به عنوان مقوله تعيين كننده مينگرند، آنها ارزشها را تغيير ميدهند و ماهيت آنها را دچار تحول ميكنند. آنان براي تحقق اين ايده، قدرت ريسكپذيري خود را به كار ميگيرند. به درستي تصميمگيري ميكنند و از اين رو هر كس به درستي اتخاذ تصميم نمايد به نوعي كارآفرين تلقي ميشود.
براي كارآفرينان ويژگی های خاصی در نظر گرفته شده است که اهم آنها عبارتند از : خلاقيت و نوآوري ، ريسكپذيري ، هدفگرايي ، فرصتگرايي و فرصتشناسي ، آيندهنگري و دورانديشي ، انعطافپذيري، اهل كار و عمل ، اعتماد به نفس و خودباوري.
كارآفرينان به علت قابليت اشتغالزايي كه دارند، به كاهش نرخ بيكاري كه از اهداف كلان اقتصادي، اجتماعي، دولتها است كمك ميكنند. بنابراين، كارآفريني ميتواند زمينهساز اشتغال نيروي كار باشد و نوآوري كه در يك فعاليت اقتصادي توسط خود فرد ايجاد ميشود منجر به ايجاد اشتغال در جامعه ميشود.
اينترنت يكي از موثرترین ابزار برای توسعه مفهوم کارآفرینی به خصوص در مراحل پس تولیدی و ارائه خدمات است. از آنجا که آغاز هر کارجدید همراه با نوعی ریسک می باشد ، اینترنت قابلیت کاهش میزان زیادی از سطح ریسک را دارد. 
صاحب نظران حوزه فناوری اطلاعات معتقدند تاثیر واقعی انقلاب اطلاعاتی تازه احساس می شود ، ظهور انفجاری اینترنت ، بعنوان یک کانال اصلی جهت توزیع کالاها و خدمات برای مشاغل مدیریتی و حرفه ای به طرزی بنیادی ، اقتصاد ، بازارو ساختارهای صنعتی ، محصولات و خدمات و جریان آنها ، تقسیم مصرف کنندگان و بازارهای کالا را دستخوش تغییر کرده است .
ویژگی های اصلی اینترنت کدام اند ؟ 
اینترنت ویژگی ها و مختصات خاص خود را دارد . اگر بخواهیم در یک دسته بندی کلی آنها را بیان کنیم باید بگوییم اینترنت سه ویژگی اصلی ر افراهم کرده است . 
1- آسایش ( دریافت خدمات در هرلحظه و در هر مکان )
2- آرامش ( قرارگرفتن در محیط های دلخواه )
3- رضایت مشتری ( دریافت خدمات در کمترین زمان با کمترین هزینه ) 
استفاده از خدمات آن لاین نسبت به مورد فیزیکی و حضوری آن دارای راحتی محسوسی برای کاربر است . اینکه كاربران با محدودیت زمانی و مکانی خاصي روبه رو نیستند یکی از بهترین ترجیحات استفاده از اینترنت است . با فراهم شدن استفاده گسترده از کامپیوتر های قابل حمل ( لپ تاپ ) دیگر الزامی به حضور در مکانی خاص برای دریافت خدمات اینترنتی نیست . سیستم های ارائه دهنده اینترنت همراه در تلفن همراهGPRS کار رااز این هم ساده تر کرده اند. ما روز به روز با فناوری های آشنا می شویم که ضمن رفع محدودیت فناوری ماقبل خود، امکانات جدیدی را نیز در اختیار قرار می دهند . به جز راحتی، مشتری و کاربر این امکان را دارد که در فضای گسترده اینترنت به جستجو و کسب اطلاعات بپردازد و خود با کسب این داده ها بصورت کارشناسی تمام عیار تصمیم بگیرد. در اینجا مشتری خدمات سایت ها ی دیگر را نیز مشاهده می کند و آن را باهم مقایسه و می سنجد تا بهترین تصمیم را اتخاذکند.حالتی که در دنیای واقعی با مشکلات و محدودیات فرآوانی روبه رو خواهد بود. از طرفی دیگر اینترنت امکانی رافراهم می آورد که دیگر مشتری لازم نیست با فروشندگان یاارائه کنندگان خدمات مستقیما" گفتگو کند .
مزایایی اینترنت و بازاریابی مبتنی بر وب تنها برای کاربران و مشتریان نیست . بنگاه هاو مدیران کسب و کارهای جدید نیز از این رهگذر ه منافع زیادي یه دست می آورند ..هزینه های سنگین تامین محیطی فیزیکی با کارمندان و تجهیزات گران قیمت اداری دیگر وجود ندارد.
آنها برای تبلیغات کردن نیازمند هزینه کردن برای چاپ کاتالوگ ها وتوزیع آنها در سطح وسیع ندارند ، هرآنچه می خواهند رابایک لینک ساده در معرض دید و آگاهی کاربر قرار می دهند . 
در این میان ممکن است مسائلی رخ دهد که مشتری را طردکند . توجه به این مسائل فوق العاده مهم است . سرگرم شدن به کاهش هزینه ها و افزایش سود آوری نباید باعث غفلت ازمنبع اصلي آن یعنی مشتریان گردد. 
ممکن است برای كاربران مواردی پیش آید و بنگاه از آن غافل بماند یا درصدد رفع آن بر نیایید این نکته باعث رنجش خواهد شد . اگر این كاربر ، با ارزش باشد بنگاه کاملا ضررکرده است . هزینه جذب یک کاربر با ارزش به مراتب گرانتر از نگهداری و تامین خواسته های اوست .باید هوشیار بود حریم امن و خلوت و خصوصی مشتریان مورد تهدید قرارنگیرد . بازایابان بنگاهها باید متعهد به نگهداری و حفاظت از اطلاعات کاربران خودباشند و از آنها استفاده های غیرقانونی و غیر وجدانی نکنند.و یا آنها را در اختیار سایر مراکز و موسسات قرارندهند مگر به اذن و خواسته مشتریان . عدم رعایت هرکدام از موارد بالا یک معنی می دهدو آن هم طرد مشتری از بنگاه است که برای جذب او منابعی هزینه شده است.

مزایایی جامع اینترنت

برای مدیریت کسب و کارهای جدید مبتنی بر وب می توان مزایایی متعددی را بر شمارد مانند: کاهش هزینه ها ، کاهش ریسک ، موانع ورود و خروج محدود ، همه مکانی و همه زمانی کردن دسترسی به خدمات و محصولات ، امکان سرویس دهی همزمان به تعداد زیادی از کاربران ، امکان ایجاد پایگاه های داده بر اساس ترجیحات مشتریان ، و ... اما مزایای جامع که در برگیرنده طیف وسیعی از توانمندیهای وب و اینترنت می باشند عبارتند از : 

1- سفارش سازی انبوه

از آنجا که اینترنت امکان سرویس دهی به خودرا دارد کاربر می تواند نوع نیاز و نحوه دسترسی به محصول/خدمت مورد علاقه رابر اساس ترجیحات خود تعریف کند.یکی از مهمترین مزیت های کلیدی اینترنت ، امکان سفارش سازی در سطح انبوه برای کاربران است .

2-ارتباط دائمی با متقاضیان و کاربران

هرچند وجود نقص در خدمات رسانی اجتناب ناپذیراست اما شواهد نشان می دهد که جبران و بهبود موفقت آمیز در خدمات رسانی ، تاثیر زیادی بر رضایت مشتری و وفاداری او دارد .
ارتباط دائمی با کاربران آوردگاه خوبی برای درک و تحلیل علاقه و ترجیحات آنان می باشدکه عاملی موثر برای بهبود خدمات به شمار می رود. 

3- ایجاد صمیمیت :

اینترنت به مشتریان این امکان را می دهد که خدمات را خودشان هروقت که بخواهند انجام دهند وجود چنین امکانی اگر با تخصص و آشنایی کاربران همراه باشد ، باعث تسهیل در امور خواهد شد و افزایش سطح صمیمیت را موجب می شود . 

نتيجه گیری :

اینترنت ایجاد کننده ساختارهای جدید مبادلات با محتوا و دست اندرکاران جدید است و کارایی مبادلات را با کاهش هزینه ها و سرعت بخشیدن به فرایندها ، ارتقا می دهد . اینترنت می تواند زمینه های شناخت علائق و ترجیحات کاربران را فراهم و امکان تجزیه و تحلیل رفتار مبتنی بر وب مشتریان را فراهم سازد .
کاهش سطح ریسک مالی در ایجاد کسب و کارهای جدید یکی از مهمترین توانایی های اینترنت برای افزایش ایجاد کسب و کارهای جدید می باشد . 

منبع:http://www.forum.98ia.com/t144263.html




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: اعتیاد , به , اینترنت , اسیب , تحقیق ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
درباره من: به وبلاگ من خوش آمدید در این وبلاگ مطالبی راجب اسیب های اجنماعی نوپدید (اعتیاد به اینترنت)برای شما بازدیدکنندگان گرامی اماده کردم عتیاد به اینترنت یا در سطحی وسیع‌تر استفاده بیش از حد از اینترنت و رایانه در زندگی و وابستگی به آن به صورتی که در انجام کارهای روزانه مشکلاتی پیش آید. این اختلال گونه‌ای از مشکلات روانی محسوب می‌شود که البته این طبقه‌بندی همچنان مورد تحقیق و بررسی است. فعالیت آنلاین افراد مبتلا به این اختلال می‌تواند انجام بازی‌های رایانه‌ای، وبلاگنویسی، پورنوگرافی، شبکه‌های اجتماعی یا خرید اینترنتی باشد. مخالفان این نظریه اعتقاد دارند که این نوعی عادت و رفتاری تکراری است و گونه‌ای از اعتیاد محسوب نمی‌شود.